sobota, 14 sierpnia 2010

Łowca sentencji, czyli złotych myśli ciąg dalszy...

Coraz częściej spotykam się z takimi cytatami, które albo niezwykle trafnie i zgrabnie ujmują rzeczywistość, z jaką się spotykam, albo odpowiadają mi na niektóre pytania, albo czasem prowadzą do nowych odkryć, których nie byłem do tej pory świadomy.
Wiem, że pewnie większość jest znana i nie budzi jakiegoś wielkiego poruszenia, ale tak sobie je zamieszczam, w ramach kolekcjonowania perełek :)
Dziś mały zestawik z tych klejnotów w kamienistej codzienności:


"Najlepszych ludzi uformowało naprawianie własnych błędów."
W. Shakespeare


"W muzyce, która jest prawdziwa, a nie plastikowa, która jest tworzona z potrzeby serca, nie ma problemu różnicy kultur. Chodzi tylko o wrażliwość. Czyż nie to porusza nas właśnie w gospel, w muzyce żydowskiej, cygańskiej albo tzw. słowiańskiej duszy? Jest jeszcze jedna prawda - że u źródeł każdego z tych gatunków kryje się trudne, często niepozbawione cierpienia, ale (może przez to) bardzo głębokie życie. Doświadczenie niewolnictwa, braku swojego miejsca na świecie, izolacji, samotności. Jednak właśnie wtedy powstaje muzyka z głębi serca, która nie musi się podobać, ale wobec której nie można przejść obojętnie."
Junior Robinson (Londyn)


"To nie rzeczywistość nas niepokoi, lecz to, co my o niej sądzimy."
Epiktet


7 komentarzy:

  1. Dodam do kolekcji mój ulubiony :)

    ‎"wiersz nie jest dziełem sztuki, ale komentarzem - do spraw co poza wierszem wyrazić się nie chcą..." Stanisław Baliński

    OdpowiedzUsuń
  2. "Stać się obserwatorem własnego życia znaczy uwolnić się od jego cierpień." - Oscar Wilde - stosuję w życiu. Pomaga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za kolejne perełki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój ulubiony: "Jeśli nie możesz nic zmienić, zmień temat"

    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki Margo za interwencję - miałem trochę zamieszania ostatnio i odłożyłem bloga...
    Obiecuję w dniach najbliższych nadrobić nieco. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. to dobrze, nie lubię jak ludzie, których "dotknęłam" nagle znikają.

    OdpowiedzUsuń